keskiviikkona, helmikuuta 01, 2006

Aikaansaamista?

Kuukausi tätäkin vuotta on jo takana, ja suurellisista suunnitelmistani huolimatta olen saanut aikaan aika vähän mitään eri elämän osa-alueilla. Kopiosuojauksiin liittyen lupasin tovi sitten eräälle kaverilleni ottaa kirjeitse yhteyttä muutamiin levyfirmoihin, joiden kopiosuojattuja levyjä omistan, ja kysyä lisensointimalleista. Odotan mielenkiinnolla, tuleeko kirjeisiini (malli) vastauksia.

Pienien aikaansaamisten osalta voitaneen mainita, että EFFIn kannatustuotemyynti on nyt siirtynyt minulle, ja yritän saada DeCSS-paidat aikaan vielä helmikuun aikana.

En muista enää, olenko tässä lokissa maininnut mitään Debian-koruista tiffany-lasitöinä, mutta joka tapauksessa toinen satsi koruja saapui minulle postissa äskettäin. Kuvassa yksi variantti - reunusmetallia (tinaa) on kuvan hopeanvärisen lisäksi mustana ja kuparinvärisenä, ja koska korut ovat käsitöitä, kaikki ovat vähän erilaisia. Punaiset palat ovat siis opaalilasia. Jos joku lukijoistani kiinnostuu hankkimisesta, minulla on nyt 10 korua varastossa, tarkoituksena diilata niitä erilaisissa avoimen lähdekoodin tapahtumissa sekä Debian-tapahtumissa. Korujen tekijä on suomussalmelainen Raija Taipale-Keränen, johon otin yhteyttä näistä Debian-koruista, kun olin sattunut joskus muinoin Kajaanin lentokentältä ostamaan hänen muita korujaan, ja pakkauksessa oli yhteystietona sähköpostiosoite. Korut ovat suhteellisen työläitä nysvättäviä, mutta Raija onneksi innostui haasteesta.